KONULAR

13 Haz 2016

AHŞAP ÇATLATMA TEKNIGI

Ahşap çatlatma  nasıl yapılır.
Daha öncede ahşap boyama da anlattığım gibi önce ahşap yüzeyini  iyice zımparalayın, daha sonra ben bu tepside açık renk astar boya kullandım.



astar boyanızı düzgün bir şekilde ahşap yüzeyinize sürün. iyice kuruduktan sonra tekrar ince zımpara ile zımparalayalım tekrar bir kat daha açık renk boyamızı uyguluyoruz.
Boyamız iyice kuruduktan sonra çatlatma verniğimizi uyguluyoruz.Yapı marketlerde ve hobi mağazalarında çeşitli markaları bulabilirsiniz.Verniğimiz kuruduktan sonra ben bordo rengi tercih ettim ,koyu bir renk tercih ederseniz açık astarın üzerinde hoş görüntü elde edersiniz.koyu rengi sürerken aynı yere fırçanızı tekrar sürmeyin ve hızlı hareket edin çatlatma hemen başlayacaktır.                   
 
İsterseniz kendi haline rüzgar almayan sıcak  bir alanda kurutun, arzu ederseniz sac kurutma maki nesi ile daha çabuk kurumasını sağlayın, kururken boyanın kendiliğinden çatlayıp alttaki açık rengin ortaya çıktığını göreceksiniz.
son olarak, ahşap tepsinin kenarlarını yaldız boya ile boyadım....













 Aynı teknikle yapılan çatlatma ahşap tepsi, bunda tam tersi boyama yapıldı. astar boya koyu, çatlatma rengi açık, tepsinin kenarlarına ise zıt işlem uygulandı.






Açık sarı bayanın üzerine , kemik rengi çatlatma , üzerine beğendiğiniz her hangi bir deseni karbon kağıdı ile çıkarın, serbest boyama yapın.....
Ahşap çatlatma tekniği genellikle kullandığınız çatlatma verniğine bağlıdır.....değişik efeklerde çatlatmalar yapılabilir......ben size boya ile çatlatmayı anlattım....

 











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder